Högt ställda ambitioner gällande vår boendekvalité

Ett boende i BRF Årstiden ska präglas av en hög kvalité och känsla av god ordning och trygghet.

Att BRF  Årstiden ska vara en referensförening för bostadsrättsföreningar inom Salems kommun är lika självklart som naturligt, det är här man ska vilja investera i sitt boende, det är här man ska vilja leva och bo…

En ambition som i sin tur ställer att antal krav på föreningens ekonomi och förvaltning.

Föreningens ekonomi och hur vi ser på våra avgifter

En välskött ekonomi lägger grunden för en bostadsrättsförenings möjligheter att skapa boendekvalité för sina medlemmar.

BRF Årstiden har valt att arbeta med det vi kallar för rättvisa avgifter. En princip som innebär att föreningens intäkter och kostnader är satta på en nivå att de håller över tid. Ingen generations medlemmar ska behöva sponsra en annan generations medlemmar. Det i sin tur leder till att föreningens ekonomi är balanserad på ett sätt som gör att vi regelbundet klarar att ta investeringar avseende underhålls- och utvecklingsinsatser. Vår underhållsplan sträcker sig över de kommande 40 åren.

Miljö o Klimat

Vi i BRF Årstiden vill vara med och göra skillnad i det svenska klimat omställningsarbetet.

Inom dessa fyra områden verkar vi för:

-  Energi

-  Klimatanpassning